Homerdreglar över telefoner

Borde verkligen verkligen verkligen plugga. Men det är ju bara så djävla tråkigt! Men jag måse verkligen om jag ska ha en chans i helvetet att hinna klart. Det är inte kul att vara så här skoltrött. Och mest handlar det om att jag fastnat i en av böckerna som jag tycker är så tråkig att jobba med. Jag får nog ta och byta bok och skriva om nåt annat istället. Då kanske det släpper. Brukar oftast vara så att man kör fast på ett ställe och vill tvinga sig att fortsätta. Det är inte så smart. Istället ska man bara byta taktik.

Så istället för att plugga sitter jag och pratar i telefon med Johanna och glor på mobiltelefoner. Min åkte i golvet igår och det var nog sista gången den pallar det för nu muppar den som fan. Och det har varit dags att byta ut den ett tag nu för den är bra djävla sliten. Den är iofs kanske bara 1½-2½ år men den är välanvänd! Det har pratats otroligt många timmar i den och det märks. Så ja nu skulle det behövas köpas en ny. Frågan är bara vad och inom vilken prisklass. Jag har nämligen aldrig haft en riktigt dyr telefon, för det har inte ekonomin fixat. Tror aldrig jag köpt en dyrare än 1800 kr. Om ens det och då har det varit sådana som sjunkit i pris. Så det skulle faktiskt vara skoj att få köpa en snuskigt dyr telefon en gång. Men men får väl se hur jag gör. Skulle vara kul med en med touchscreen.

Men vilka otroliga telfoner det finns numer alltså, som mindre datorer. Hittade några från Nokia som verkligen var rätt coola. Fanns liknande inom de flesta märken. Och de ser ut som små datorer. Sen att de kostar multum är ju en annan sak, herregud du kan få en dator för mindre än de priserna. Men nån gång skulle det vara coolt att äga en nån gång.


Jag har gått och blivit lite prylgalen på slutet. Det är nog mest för att kontot är skrämmande tomt. Då vill man ha allt man inte kan få. Jag blir iaf så. Dessutom har jag så förbannat mycket kostnader hela tiden, men inga kostnader som jag kan njuta av just nu. Men de får jag njuta av sen när jag åker till Indien. Så jag borde fan inte klaga, alls. Men jag gillar att unna mig saker i vardagen som lyser upp allt det grå. Fast just nu har jag ännu mindre rätt att klaga haha. Och jag vet det, och det triggade verkligen igång prylgalenheten.

Annars har jag väl funderat på en telefon i mer min prisklass kring 1700 från endera Samsung, LG eller Nokia fast de är lite dyrare med touchscreen. Så vi får väl se. Det finns många fina telefoner nu.


Nej nu är det väl dags att plugga lite. Eller nåt..

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0