New Moon, Sushi och en massa annat

Idag blev en riktigt bra dag. Var på skolan och fixade en del papper och liknande. Så nu är det mesta klart för inskickning. Ska bara fylla i visumansökningen för det har jag inte kunnat göra idag. Var dessutom och fixade kort för visumet. Blev betydligt finare än passkortet men ändå inte särskilt bra. Men är rätt nöjd iaf. Och fort gick det, jag tror det tog 10 minuter från att jag klev in tills att jag hade korten i handen och hade betalat. Det är bra service! Dessutom var tjejen otroligt trevlig! Såna gillar jag.. Sprang en hel del andra ärenden också. 

Var och köpte ett nytt puder också, fick bli ett billigt skit från H&M bara så jag har nåt iaf. hade ju lite otur för ett tag sedan och det sista krashade i golvet. Skulle fan behöva uppdatera hela sminkväskan men det får vänta. Kontot är inte direkt fett just nu med visumbetalning osv. Bara korten idag gick på nästan 200 kr. Lite väl dyrt kan jag tycka, men men man måste ju.

Sedan var jag in på The phone house och kollade på telefoner. Min har nämligen fått för sig att den är en discolampa. Knappen för knapplås för mp3;n glappar så den jäkla telefonen låser sig själv och varje gång blinkar den. Så otroligt irriterande. Är ju fan så man får epilepsi av skiten. Den är verkligen på väg att balla ur totalt. MEn men det löser sig nog. Ska ju till Indien och där lär jag ju inte vara i ett jättestort behov av en.

Mötte upp Bubba på stan, medan vi väntade på Nanna och han shoppade loss lite. Alltid lika kul att leta kläder åt killar! han fick dessutom tag på en sjukt snygg keps. Jag är fan lite sotis, men jag ser ut som en idiot i alla former av huvudbonad. Kvällen avslutades med bio, vi såg Twiligth New Moon. Den var riktigt bra faktiskt. Lite seg kan jag tänka mig för de som inte läst böckerna. Och Taylor Lautner är otroligt snygg! Betydligt bättre än Pattison. Han lever inte riktigt upp till rollen, men nästan. Synd bara att de hade gjort fel i en del scener, det är lika störigt varenda gång. Men det var inte allt för många fel. Så over all är jag väldigt nöjd. Och längtar redan till nästa film. Men helst går jag nog på bio någon annan stans än i Östersund. Deras biograf är inget vidare. Iofs var stolarna mer bekväma i den här salongen men det är för trångt för benen.

kvällen avslutades på Sammurai där vi käkade sushi, eller ja Bubba föredrog friterade räkor så han fick äta det. Och Nannagullet bjöd, inte för att jag vet varför.  Tack tack tack tack tack. Jag ska bjuda tillbaka senare. Mums jag är helt galen i sushi! Skulle nästan kunna äta det jämt! ästan iaf..

Nej frågan är om man skulle plugga lite innan man ska sova. Imorgon bär det av till Ånge och tandläkaren. Verkar bli kvar där några dar. Tänkte ta en välbehövlig pluggpaus på riktigt och sedan ta nya tag nästa vecka.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0