Lite julpynt och annat dravel

Vilka mysiga dagar jag haft egentligen. Hemma hos mamma slappnar man av verkar det som. Känner min nästan som en ny människa. Har hjälpt mamma idag med lite julpyssel. Inte för att jag har gjort många knop egentligen men lite iaf. Putsade lite fönster och hängde upp julgardiner. Blev riktigt fint faktiskt! Jag älskar ett par av mammas julgardiner, de som jag satte upp idag. De är så himla fina! Hon brukade ha dem i vardagsrummet förr men nu sitter de på övervåningen. Men de hon har nere är också väldigt fina. Med jättesöta tomtar på. Det här fick nästan mig att bli sugen på att pynta min lägenhet. Men har inga grejer till det. Men jag är ju ändå inte i Östersund över jul så det spelar väl ingen roll. Däremot ska jag städa när jag kommer hem.

Jag har funderat över en sak som är bra konstigt med människor. Eller ja det finns en massa saker som är konstigt med människor. Men det är det här med att må bra. Det är nästan lite olagligt. Vi tillåter inte riktigt oss själva att må bra. Man mår bra av träning och att äta rätt. Men man gör det inte för man tycker det tar för mycket tid. Eller man har inte ork. Men det sjuka är ju att när man gör det mår man bättre och den där timmen extra man lägger på det gr att man får kvalité på de andra timmarna istället för bara kvantité. Det är ju egentligen värt det. Men det är man liksom för dum för att förstå. Dessutom tjänar an på det i sinnesro. MAn slipper alla de där känslorn av skuld och skam som kommer med att äta fel och inte röra på sig. Dessutom är man frisk längre. Man är en idiot helt enkelt.

Nej nu ska jag läsa igenom Lindas uppsats. Får skriva mer sen.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0