Liten paus

Haha vilken rolig kommentar min far hade lämnat. Sanningssägaren nummer ett, vilket är jobbigt ibland men uppskattat emellanåt. Fast jag älskar dig med! Men han utelämnade en liten detalj, att han senast i söndags tyckte jag borde ta lite ledigt. Nu blev det inte så men jag försöker flika in några små stunder under dagen med annat än bara uppsats. Det räddar upp motivationen. Och när jag ändå sitter kedjad vid datorn kan jag ju vara inloggad lite överallt så jag kan kika in när jag ledsnar på uppsatsen. Och jag har faktiskt fått mycket gjort de senaste dagarna och börjar se den jäkeln växa fram ganska bra nu. Just nu sitter jag och skriver in en massa information om effektiv institutionsbehandling av ungdomar.  Går helt ok. Men man behöver en och annan paus.

Och pappa jag sa inte att du skulle köpa en ny telefon till mig, jag satt bara och drömde lite ok! Men pajar telefonen helt får jag nog försöka lösa det på nåt smart sätt. Sen får vi väl se hur det går med min backup-plan som just nu trilskas som fan. Få kanske hitta en ny backup. Eller som Johanna skulle säga, jag vill ju bara ha lite romantik! Undra om hon egentligen menar dyra presenter?   

Var och hämtade ut mitt pass idag. Kortet var inte lika fult i passet som det såg ut på den där skärmen. Sen orka bry sig ocm det ser lite rubbat ut, då passar det ju verkligen mig. Namnteckningen blev väl egentligen mest pinsam. Snacka om sned! Jaja sånt som händer. Den ser iaf ändå olika ut varenda gång. Fick nästan lite panik när jag skulle dit, läste igenom SMS:et om att jag kunde hämta ut det en gång till på vägen dit och insåg att det skulle hämtas senast igår! HJÄLP! Visade sig att det bara var ett trick för att skynda på folk. Passet ligger kvar där i 3 månader och de skickar påminnelse. Så paniken var helt onödig. Lika så alla underbara bortförklaringar man tänker ut för att få dem att gå med på att det är lugnt att man är sen. Hahaha. Så nu ligger det i väskan och väntar på att få användas. Yey!

Hmm nej tillbaka till uppsatsen igen. Om jag är riktigt duktig nu i nån timme kanske jag kan gå hem lite tidigare än jag tänkt och ändå vara nöjd!

Ciao




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0