Taskigt med pengar? Pengaslav?

Jaha det går lika dåligt idag också att plugga. Snacka om att ha tappat motivationen. Men den ska komma tillbaka! Linda hjälpte mig att sätta ett slutdatum idag så jag har ett mål som jag kan stressa över. Det brukar funka. Hon fick ett datum av mig också. Så det här kommer nog bli bra!

Det har de senaste veckorna gått en ganska intressant debatt i mitt kompisgäng som nog egentligen grundar sig ganska hårt i den ekonomiska kris de flesta av mina polare sitter i. För som student och arbetslös är man ju inte direkt tät. Så ett stående skämt har ju alltid varit att man borde gifta sig rikt. Men tydligen finns det andra vägar runt det där, ja för de som inte vill gifta sig alltså. Tydligen finns det någ som kallas pengaslavar, och jag vet ämnet har bloggats om förut, men jag hade aldrig stött på det frrän för npgra veckor sedan. Och det fick hela mitt kompisgäng att bubbla av diskussioner. Vissa tyckte det var äckligt och sjukt, andra tyckte det var fan en perfekt deal. Men egentligen varför inte? Vill nån ge mig pengar så gör det! Vem behöver inte förgylla vardagen med en massa guldkanter? Och om han vill varför skulle det då vara fel? Tekniskt sett utnyttjar man ju varandra. Han vill bli dominerad och dyrka någon, hon vill ha pengar och presenter. Om båda är med på det så varför inte? Även om det kanske är lite ovanligt. Nej jag säger bara att vill någon vara min slav så kör på! Haha! Jag skulle inte säga nej!

Hmm vad har mer hänt? Jo sova är tydligen något jag inte tillåts göra. Slår jag av telefonen så knackar någon på, knackar de inte på så ringer nån eller sms:ar. Och det är så typiskt, det slår aldrig fel, de ringer alltid en halvtimme innan klockan ska ringa. Helt otroligt vilken tajming. Eller så är det den enda dan på en vecka då du inte ställt klockan för att få sova ut. Hur lyckas folk varje gång med sånt? Inte för att jag är sur egentligen men det är faschinerande.


Nej nu ska jag mobba Nanna lite och sen försöka plugga igen..

Ciao


Kommentarer
Postat av: Kenny

Hejsan!

Jag skulle gärna bli din pengaslav om du skulle vilja ha en. Hör gärna av dig!

2010-08-20 @ 16:15:25
Postat av: Steff

Seriös pengaslav här, adda mig gärna på msn så kommer vi lätt överens. Jag älskar dyrka och skämma bort, sån är min läggning.

[email protected]

2010-09-20 @ 20:42:31
Postat av: Pirrex

Personligen tycker jag det börjar gå influation i tjejer som söker killar/män som vill bli deras pengaslavar. Jag kan vara undergiven, och tända på att bli utnyttjad. Men då vill jag bli det av en tjej som verkligen tänder på att vara dominant och förnedra... Inte av en tjej som bara ser det som ett sätt att få massa pengar... känns ju inte äkta då... Så tänk om! Tycker det mest känns som en form av prostitution, för tjejen tar ju de facto betalt för en sexuell tjänst.

2010-10-13 @ 03:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0