Usch för snö

Hej hej!

Jisses det händer mycket nu, hela tiden faktiskt! Idag var jag och Linda i skolan och pluggade, och fick massor gjort. Vilket är helt otroligt! Vi brukar aödrig få något gjort när vi är i skolan. Men nu jävlar händer det grejer. Fick hela planeringen klar, mamma Linda hade snubblat över en del litteratur jag kanske kan använda mig av som hon plockade fram åt mig. Jag betalade tillbaka med att snubbla över lite åt henne.

Nu snöar det också, *gråter hejdlöst*! Jag gillar inte snö! Ja ja jag bor i norrland, inte direkt min drömplats på jorden. Speciellt inte då snön kommer i oktober. Snö i fjällen? Hallelulia! Snö på julafton/Nyår? Hallelulia! Snö i oktober? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Det är min åsikt iaf, lär väl bli helt bimbad av kommentarer nu om hur vackert det är, hur det lyser upp, hur det är bättre än slasket, hur man kan åka skidor osv i all oändlighet. Visst det är sant. Men det är kallt, man måste skotta eller pulsa genom helvetet, snö och grus följer med in, man är konstant blöt om byxbenen, man halkar överallt, och det varar i förbannade 7 månader här uppe! Det är INTE roligt! 

Men något som däremot får mig att flina så fort jag tänker på det är den lilla blomman utanför Soa Institutionen som trotsar alla vädergudar. Tror det dessutom är en vårblomma, så den är nog lite charmigt efterbliven som blommar för fullt nu i svinkylan, blåsten, snöslasket och som dessutom har letat sig upp mellan stenarna. Jag gillar den skarpt!

Hmm annars har det inte hänt så mycket idag. Var på skolan från 11-17 idag så därifrån finns inte mycket att rapportera. Eller det kanske det finns.... ;)

Mamma och Cricka var ju upp i helgen. 2 års väntande på revbensspjäll var klart värt det! De är ju så jäkla goda att man nästan kommer när man äter dem. Alla gillade dem. Men nästa gång ska jag verkligen komma ihåg att boka bord! Men de funkade ju som lunch/middag utan öl också. Inte för att jag vill ha öl till dem, jag föredrar Cola faktiskt. Men ölen på Goa var ju billig så vi klarade oss på fredagskvällen ändå. Sen att maten inte var så kryddstark gjorde ju inget. Dessutom fick vi ju liveunderhållning av nåt reggeaband dessutom. Det svängde verkligen på ett lugnt och skönt sätt. Så att man satt och svängde med höfterna, man kunde inte låta bli! Mysig kväll blev det.

På lördagen släpade de ut mig på stan, vilket inte var bra för min förkylning! Jag trodde seriöst att jag skulle dö där en stund! När vi kom på ICA Maxi fick jag parkera mig på en parkbänk i blåsten för att inte klappa ihop totalt. Men fick mig en ny stekpanna iaf. Sen hjälpte Cricka till att bära upp ett otroligt tungt bord från förrådet så jag kunde få igång min stationära dator. Den utför jag just nu hjärt&lungräddning på. Den har inte varit igång på 1½ år så den är lite ringrostig. Men den ska nog snart vara Speedo Gonzales. 

Nej nu är det snart dags för sängen. Är helt slut och har massor att göra imorgon. Som vanligt numer! Måste bara fixa lite till.

Och ska tipsa om en favoritlåt just nu!




Ciao


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar att åka skoter... ibland och det som är bra med vinter är hockey ;)

Men kylan... ryyyys

Ja,jag lyckades till slut. fanfar och trumpet

2009-10-07 @ 20:39:44
URL: http://divinemadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0