Om man är C6 skadad

Jaha idag har man mest suttit inne och tittat ut på höstsolen. Har med andra ord pluggat, elelr iaf försökt. Fått en hel del gjort, och slappat lite för mycket. Bakade en äppelpaj också med äpplena som farmor av någon anledning hade med sig hit. Så bjöd över Nanna på lite fika. Den var sjukt god! Hon fick iofs låna mig lite kanel då jag glömde köpa det på ICA tidigare idag. Men kom iaf ihåg mjölken till vaniljsåsen!

Annars har jag väl inte gjort så mycket idag. Näsan i böckerna liksom. Känns skönt att vara igång. Dessutom är Indien helt spikat nu. Det känns skönt. Men är lite jobbigt med alla sprutorna. Speciellt TBC sprutan irriterar mig ordentligt. För armen gör ont nu. Det ömmar och stramar och har en stor fin illröd böldliknande sak på armen. Inte särskilt sexigt! Man vill så jävla gärna dit och klämma på den, men tror inte det är så smart. JAg kan inte påstå att jag längtar heller tills den ska spricka och börja vara i typ 100 år. Men vad gör man inte för lite resande och upplevelser? I min värld utstår man massor. Och vad jag längtar efter den Indiska maten! Den är verkligen supergod. Får nog börja ladda med de där monstersåserna från Blair's så jag vänjer in mig ordentligt! Mmm mums.

Till veckan ska jag åka iväg till behandlingshemmet och blir nog kvar i flera dagar. Ska bli jättespännande! Tur man varit dit förut. Men Cricka betrodde mig inte riktigt bilen så det fick bli tåg. Så köpte biljetten idag. Kom ganska billigt undan, tack och lov! Ekonomin efter sprutorna är inte direkt god. 900 spänn var in och vände på mindre än 3 timmar i måndags. Jag var nästan tvungen att gråta lite där.

Haha appropå rubriken idag har jag haft några riktigt skumma diskussioner idag. Jag och Johanna fastnade i en diskussion om huruvida rullstolsbundna människor, och då främst de som är förlamade pga skador i ryggen kan ha sex, och om de känner något. För en gångs skull var Google riktigt bristfällig i sin mängd med information. Det fanns ju nästan ingenting! Och dessutom, det är något som alla undrar över men ingen vågar fråga. Jag är iaf nyfiken. Diskussionen togs sedan upp igen av Nanna som hade sett någon dokumentär i skolan om stroke och effekterna av det. Så då hamnade vi där igen. Dock lyckades Nanna lite komiskt komma in på att om man har en C6 skada, dvs en skada på kota 6, och ja där tog den utläggningen slut pga hejdlöst skrattande. Det lät riktigt roligt. Frågan är väl, är inte de flesta människor snart ganska C6 skadade?

Jaja nu ska jag väl försöka läsa på lite mer om institutionsbehandling av ungdomar innan det är dags för sängen. Ska plugga med Linda på skolan imorgon.

Men först dagens musiktips: Hmmm nöter fortfarande Matchbox twentys Push. Men ska se vad jag hittar.. Visst ja, den här tror jag inte jag rekomenderat än. Volbeat. Är iofs bara den första versen som är bra. MEn då väger den upp hela resten av låten.





Ciao

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, c6 :P

Och kanske världens bästa låt.



Och nästa inlägg: Gud så starkt av dig att skriva ner det.

2009-10-09 @ 10:45:28
URL: http://divinemadness.blogg.se/
Postat av: Johanna

Btw så heter Peters skada C6-C7 :D

2009-10-29 @ 11:00:48
URL: http://divinemadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0