Bamse och lilleskutt hoppar ut i skoooogen!

Jaha så sitter man i biblioteket på skolan då och bloggar. Jag väntar på Linda som ska komma med min resande plånbok. Den var förra hösten på en egen liten tripp då med. Den tog en sväng mellan Sundsvall och Östersund då med tåget och fick åka med lokföraren. Tyvärr kunde han inte bjuda den snälla tågpersonalen på lunch då han var lite tom men de verkade gilla honom ändå. Men nu ska han hem igen. Jäkla globeltrottter till plånbok det där. Eller om det är ägaren som saknar några viktiga beståndsdelar kanske?

Var hit för jag skulle skriva ut det där personliga brevet och lämna in praktikpapperen. Men det gick lite väl fort så jag har en massa tid över. Men det gör ju inget. Jag är ju rätt bra på att roa mig själv och med hörlurarna i öronen och en dator framför näsan går ju det ganska bra. Sen är ju biblioteket en bra mötesplats (Johanna läs spaningsplats) här i skolan.

Jag och Linda tänkte ta en gemensam lunch, var har vi inte bestämt än, och sedan ska jag iväg och simma. Sen bär det väl av hemåt för plugg, Idol , tvättid och jag borde nog ta itu med disken.

Men morgonen var riktigt sjuk. Johanna min lilla sambo börjar ju astidigt på mornarna så hon väckte mig vid 7. Var uppe en stund då och sa hej då eftersom vi inte hinner ses innnan hon åker hem i eftermiddag. Men somnade om efteråt. Jag menar vem fan kliver upp 7 på morgonen frivilligt när man inte har någon tid att passa?? Inte jag iaf. Så jag somnade om och drömde nåt helsjukt. Kommer inte ihåg så mycket tack och lov. När jag väl vaknade vid 10, för nån gång måste man ju tyvärr kliva ur sängen hörde jag en låt i huvudet. En bra låt undrar ni då? Nej såklart inte. Rena rama galenskapen. Men såklart finns den på youtube. Det är nog bara min hjärna som väcker en på mornarna med galen falsksång. Men jag har ju aldrig påstått att den är något annant än rubbad heller. Men här får ni iaf ett smakprov på exakt hur sjuk min hjärna är.


Stackars Linda blev dessutom tvungen att lyssna på den med mig när hon ringde, annars har jag gått och nynnat på förbannelsen i flera veckor. Fast det lär jag ju göra ändå. Jag har snart mobbat sönder Linda helt och hållet med repliken "Hej jag heter Krister och är snäll och omtänksam". Linda förstår inte det roliga med det mailet av någon sjuk anledning men jag och Johanna tröttnar inte i första taget. Och med jämna mellanrum måste man ju sjunga en snutt på Gräv en tunnel. Och ja Johanna jag vet att jag sa att jag inte ALLS skulle komma sjungandes när jag kom tillbaka på jobbet efter helgen när jag fått låna den filmen. Och jag kommer aldrig sluta få äta upp de orden. Lika lite som du länge till kommer få äta upp när du sparkade in både dig och stolen i väggen =P!

Vet ni hur sur jag är för att Alexander Eriksson blev cuttad från Idol igår?? Så riktigt jäkla sur! Han måste ha en av de skönaste röster jag hört på väldigt väldigt länge. Men hans unika röst och utstrålning var tydligen inte tillräckligt för juryn. Hur FAN tänkte ni? Istället skickar ni vidare några andra som är så tråkiga att man somnar i soffan. Skärpning juryn. Men men Alexander är nog kanske för bra för Idol ändå.

Nej nu har jag babblat klart för nu iaf.

Ciao



Kommentarer
Postat av: Johanna

3 3 Maaatfors :P

2009-09-23 @ 19:55:05
URL: http://divinemadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0