Akta! Anka?

Jaha så har man haft uppehåll i några dagar. Har haft alldeles för mycket att göra och däremellan varit alldeles för trött. Tenta i fredags, som gick bra, blev ett B så jag är nöjd. Måste komma ihåg att hämta den imorgon så jag kan utvärdera lite närmare.

Farmor och farfar kom på eftermiddagen och farfar bjöd på stek. Sååååå jävla gott! Har nästan längtat ihjäl mig efter farfars stek. Fick en burk blåbärssylt också så lyckan var gjord. Vi myste, såg lite på tv och spelade Yatzy. Och jag tvingade dem igenom ett avsnit Idol. Ja tror inte de tyckte det var så bra.   

På kvällen blev det såklart idol, och jag fick en ny favorit! Jag håller verkligen med Andreas jag skulle också offra mer än en arm för den killens röst. Det är få som klarar av att sjunga 80-tals rock och göra det bra, samma sak med powerbaladerna a la Mariah Carey och Withney Huston. Det är något man tekniskt sett inte borde försöka sig på för det är alldeles för lätt att misslyckas. Men det gjorde inte Erik Grönwall. Han tror jag vi kommer få se i finalerna. Om vi inte får göra det kommer jag bli mycket sur!

På lördagen var jag och farföräldrarna en sväng på stan. Riktigt trevligt men ingen köpte nåt. Blev en födelsedagsfest i lördags för att väga upp alla måsten med något roligt. Det var riktigt trevligt. Mer trevligt än jag hade anat faktiskt, men det är en historia endast ett fåtal får ta del av. Men jag kan säga en sak, jag fick lägga till i lyckolådan iaf. Yey!

Hmm söndag då låg jag som en strandad val i soffan och gjorde absolut ingenting, fast jag verkligen borde ha gjort något vettigt. Men det hade jag ingen lust med.

Idag däremot har det varit full rulle. Var iväg och simmade, sen en sväng på skolan och kollade upp vad jag ska sälja lite böcker för, skrev på några intervjufråor och fixade lite annat. Sen ner på stan och mötte Johanna som ska sova över några nätter och vi tog oss friheten att äta sushi. Det är så jäkla gott att man nästan dör. Och det ska såklart ätas med pinnar. Sen åkte vi hem och nu sitter vi vid varsin dator och fjantar oss, samt snackar en hel del skit om allt möjligt. Riktigt trevligt faktiskt. 

Borde väl egentligen göra en massa nyttiga saker. Får väl sätta igång med dem nu.. Eller sen haha..

Nej nu orkar jag inte dravla på mer..

Ciao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0