Nya skor och månadshandlande

Hej hej!
Kände för en riktig hälsning idag. Vet inte riktigt varför, kanske för att jag köpt nya skor. Blev ju liksom tvungen. Och det blev inga nya tennisskor. Jag är alldeles för trött på såna. Istället blev det två par stövlar utan klack, som jag är helt kär i. Fick dem för priset av ett par, tack Skopunkten för det erbjudandet! Så jag kom ganska billigt undan. Så nu är outfiten för imorgon helt spikad. Kommer bli så djävla snyggt! Men kommer nog känna mig lite naken. Jag brukar ha betydligt mer kläder på och betydligt mer täckande. Men det är ju också ganska tråkigt. MEn vi får väl se imorgon hur det blir, kan ju alltid ändra mig.

De   svarta stövlarna är lite kortare i skaftet och mer vardagsskor, eller det är båda men båda funkar ju också när man vill klä upp sig utan att ha klackar.



De bruna är mina storfavoriter. Jag belv verkligen kär i dem! Det fanns inget annat alternativ än att köpa dem. De är lite högre i skaftet och mer fodrade, så de kommer kännas skönt varma i höst och vinter. Jag som är van att förfrysa tårna i tennisskor.



Sedan var jag och Linda och månadshandlade, vilket också blev billigt då min frys redan var full, tillsammans med mitt skafferi. Så behövde bara komplettera lite. Blev faktiskt klara ganska snabbt den här gången. Skönt de iaf.  

Sedan bjöd grannen på lunch/middag, Indisk kyckligngryta. Mums! Riktigt gott faktiskt. Sen blev jag kvar bra länge och snackade. Vi är rätt bra på att snacka. Idag belv det ganska allvarliga ämnen som politik och religion och synen på livet och ödet. Sånt kan man ju också sysselsätta sig med en fredag eftermiddag. Men vi var rätt döda båda två så nu är jag hemma igen och slappar i soffan. Blir väl Idol senare ikväll och så kommer ju Madde och terroriserar mig. Tror jag ska tupplura lite innan dess.

Nej nu ska jag ge mig.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0