Idol och andra händelser

Jaha vad har jag gjort idag då? Har faktiskt hunnat med en hel del. Blev skola med föreläsning om statistik igen på morgonen, jag fattade faktiskt vad han pratade om. Det är ju alltid något. Sen blev det en tur på stan med L.I.V, lite lunch och jag köpte mig en bok. Hur man nu egentligen orkar läsa något utöver kurslitteraturen. Men det är en helt annan sak med bra skönlitteratur! Det blev iaf Stephanie Meyers - Genom dina ögon (The Host). Har ju läst hela Twilight och älskade dem, så jag var ju tvungen. Speciellt när de säkt priset med hela 20 kr hahahaha! Jag menar vilket kap, eller inte!

Sedan blev det hem för att diska och städa, men jag hann läsa en stund först med, men det betydde ju att jag skippade att plugga. Illa. Men lägenheten ser fin ut igen iaf, och jag har rena glas igen också! Jippie! Och jag kom faktiskt ihåg att vattna min enda, fullkommligt hatade, krukväxt. Jag kanske borde ha bevisat för puckot som tvingade på mig den att jag kan mörda precis vilken krukväxt som hellst. Även kaktusar. Då hade jag ju sluppit den också. Men men jag får långsamt torka ihjäl den härefter istället.  

Äntligen är Idol igång igen! Wiihii! Jag fick bra sällskap av grannen Nanna som led sig igenom första uttagningen med mig. Ingen av oss gillar egentligen uttagningarna, de är alldeles för pinsamma. Det gör ont både fysiskt och psykiskt at se vissa. Men i år har vi bestämt oss för att verkligen kunna följa våra favoriter från dag 1, så vi ska lida oss igenom det här. Jisses, vad vissa är dåliga! Men det fanns några stjärnor också. Jag tyckte så synd om My som rök på nerverna, hon hade en jäkla röst! Vi trodde hon skulle kunna gå till finalerna, men synd att nerverna inte höll. Men om nerverna inte håller där, håller de då i tv inför 1 miljon tittare?

Sen fullkommligt älskade jag Jon! Om han finns på Myspace med den låten eller något liknande så hör av er! Den killen kan gå hur långt som helst! Låten hade ett riktigt skönt gung i sig och jag satt och smådansade i soffan. Han håller jag på, hittills iaf. Men frågan är om han inte skulle tjäna mer på att få ett skivkontrakt direkt än att vara med i Idol.

Sen har vi ju juryn, Andreas lyckas till och med bära upp paljetter, det klarar få. Och Bagge, ja han är så charmig att man bara vill krama honom. Han är som en stor nalle.

Nu har jag lyckats duscha och tänkte väl läsa en stund innan jag kryper ner i sängen för ytterliggare en natt med alldeles för dålig sömn. Imorgon är dagen fullspäckad vilket känns kul! Blir nog roligt också.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Linda

MUPP! Hahaha=) Okej... jag börjar bli liiiite trött, men bara lite=D



Tror du får tänka om designen btw, datum och knappen för kommentarer syns inte, måste liksom dra över dom med musen så dom blir markerade innan man ser vart man ska trycka=)



Fast å andra sidan så kanske det var det du var ute efter, så du slipper idiotiska kommentarer, som denna=D Men se, de gick inte!!! för jag hittade ändå=P

2009-09-10 @ 00:52:14
URL: http://lindaisak.blogg.se/
Postat av: Emma

Konstigt pucko att den syns för mig! Däremot har jag inte lyckts fixa så länkar syns i inläggen. Men det får bli ett senare projekt.

2009-09-10 @ 03:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0