Labil klimakteriekärring, jag? Neeeej

Idag har inte varit någon vidare dag. Jag har varit labil som en klimakteriekärring. Jag har verkligen pendlat i humöret från lycklig, till förvirrad, gråtandes, skrattandes, arg och likgiltig. Tekniskt sett borde jag vara helt slut, men efter gråtattacken i telefon när jag pratade med farfar så är hjärnan kristallklar och jag är pigg som tusan. Det var nog ganska bra att balla ur lite så jag fick rensa systemet, för nu känns det som att jag är redo att börja ta tag i lite saker.

Fick ett bra samtal idag från behandlingshemmet jag planerar att skriva min c-uppsats om, så nu börjar den ta ordentlig form i huvudet. Blev dessutom erbjuden en gratis utbildning som kommer att vara ett stort ess i rockärmen! Hoppas bara att min lärare ger mig klartecken för att idén är bra! Nu ikväll hittade jag dessutom 2 mail med en massa bra information. Det här verkar arta sig riktigt bra! Så bara att hålla tummarna.

Läste ut The Host idag också, den var minst lika bra som Twiligt, men sjukare med många tvistar. Den var verkligen speciell och väldigt annorlunda gentemot Twilight men fortfarande riktigt bra.. Lite synd att den är slut bara.

Nu sitter jag med Linda i telefon, vi är bra på multitasking haha.

Igår var det Idol igen, såg halva själv och halva inne hos Nanna som bjöd på supergod chokladtårta! Vi föråt oss nog rätt rejält på den, men god var den! Var nån sån där färdig mix men det funkade superbra! Vi såg Pirates of the carribiean också som gick på tv ihopkrupna i sängen, halvdöda båda två. Riktigt mysig kväll faktiskt.

Jag fick en till liten favorit i gårdagens avsnitt. Killen som sjöng opera. Han hade verkligen en otrolig röst! Han är inte en lika stor favorit som Kalle och Jon men bra nära. Att han dessutom har en riktig rockröst på de höga tonerna smäller alltid högt på min himmel.  Den här säsongen verkar riktigt lovande! Jag ser såååå mycket fram emot fredagsfinalerna! Men det är en veckas uttagningar kvar tills dess. Så får vi se i slutaudition om mina favoriter kommer vidare. Annars kommer jag bli rätt sur.

I övrgt har jag väl inte mycket att förtälja, förutom de kraftiga humörsvängningarna har inte mycket hänt idag. Men det är ganska skönt det med. Nu ska jag väl se vad jag ska hitta på för nåt mer inatt innan jag lyckas kravla mig i säng. Linda mailade precis över en sån där jobbig lista man ska fylla i för att folk ska veta mer om en. Jag kanske slänger in den här sen.

 

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0