Stress i kvadrat

Jaha så har ännu en dag förflutit. Och den har varit lång och intensiv. Började dagen med en sväng på skolan, vilket var helt bortslösad tid på ett sätt. Läraren är ganska tråkig så henne orkar man inte lyssna på, men istället lyckades jag formulera alla frågor till läraren jag har ett möte med på fredag samt få min idé på papper i någorlunda vettiga ord. Så det gav ju någonting. Anledningen till att vi ens var där var ju mest för kursinformationen inför c-uppsatsen, men den var om möjligt ännu mer värdelös än föreläsningen. Läraren pratade direkt ur studiehandledningen som vi har i pappersform så där kom inget nytt under solen. Men men.

Pratade lite snabbt med pappa som är i utlandet och roar sig, det aset. Han tyckte också att jag skulle åka till Indien och det tycker ju jag med. Så det är ju bara att köra på det då. Ska träffa praktikläraren imorgon så det blir nog bra det här. Dessutom, tänk allt jag kommer att kunna få se och fotografera! Vilken dröm! Jag har alltid velat se Taj Mahal exempelvis. Det finns med på min galna lista över allt jag ska göra innan jag dör. Och den listan har väl ca 150 punkter. Kan bli svårt på en socionomlön men vill man så kan man.

Var sedan ner på stan en sväng och kollade på kläder men blev inget köpt idag. Men hittade en hel del fint. Sedan bar det av hemåt för middag, en kortare tupplur och sedan kom Linda för en hård (??) kvälls pluggande. Vi tog oss iaf igenom alla föreläsningarna en gång. Vilket är ett betydligt bättre resultat än måndagens försök. Passade också på att tvätta i samma veva, vilket verkligen behövdes. Men eftersom tvättstugorna här är fullkommligt värdelösa på att få tvätten torr så hänger det nu klädesplagg ta mej fan överallt. På dörrar, i gardinstängerna, över stolar och i duschen. Ser helt galet ut men vad ska jag annars göra? Har precs hängt klart det sista.  Vi fastnade också vid en dokumentär om extremt överviktiga tonåringar och sen snackade vi en hel del. Så som tjejer har en tendens att göra. Nu tänkte jag väl läsa igenom föreläsningarna en gång till innan det blir dags att krypa ner i sängen.

Idol blev det knappt tittat på, tyvärr, mest förfasade vi oss över hur många det var som var extremt dåliga och gav oss ett lättare illamående och ont i öronen. Det är fan pinsamt att titta på emellanåt. Och bara för att jag förljt det nitiskt hela tiden nu, just för att få följa min favorit från starten kommer såklart min absolta favorit ha varit på just denna audition. Som vanligt. Men får väl sätta mig och glo igenom lite klipp på nätet. Så därför blir det inget Idolklipp idag. Istället ska jag tipsa om ett annat band jag lyssnat på ett tag nu och som är mina följeslagare i telefonen på väg lite överallt, nämligen det värmländska (tror jag iaf) bandet Sparzanza. De är verkligen sjukt bra! Jag verkligen älskar sångarens röst, dessutom är det lagomt hårt och de har bra texter.


Så det var väl ungefär allt för idag. Nu blir det lite mer statistikplugg och sedan sängen. Morgondagens schema är inte att leka med det heller kan jag lova. Men det blir en annan historia.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0