Lite rockballader i natten

Man bara måste älska Youtube! Där finns nästan all musik man känner för att lyssna på. Och i kombination med RealPlayer, så man kan låna låtarna och slippa klicka på play varenda gång en låt tar slut på Youtube så är lyckan gjord! Speciellt i kombination med Bandit Rock som spelar precis det jag vill höra nästan hela tiden. Jäklar!

Just nu nöter jag ITCHY DAZE - MONSTER runt, runt, runt i hörlurarna. Den är verkligen hur fin som helst! Tänk vad många nya bra svenska band det har kommit den senaste tiden i rockgenren. Takida, (men de är väl lite uttjatade just nu, men deras nya skiva måste ju nämnas!) Corroded, Plan Three, Itchy Daze, Dead By April, Smash into pieces. Ja man ska inte klaga över sveriges musiker det är en sak som är säker. Jag hittar nytt med jämna mellanrum numer, vilket ju är skitkul och ovanligt! Och det mest intressanta är att Ninetone Records verkar ha ett finger med i spelet på ganska många områden.  Det är defenitift ett skivbolag jag tänker fortsätta hålla koll på, de har koll!

Lägger in länken till Itchy Daze myspace så kan ni lyssna lite där fram tills att jag räknar ut hur man får in Youtubeklipp här; http://www.myspace.com/itchydazemusic


På tisdag börjar Idol igen. Jag vet jag vet, som hårdrockare bör det vara helt fel arena. Men vafan jag älskar musik! Jag kommer som vanligt att följa det slaviskt, och såklart tycka en hel massa om deltagarna. Jag kan säga att jag längtar efter en ny omgång. Men förhoppningsvis lyckas de vaska fram ett bättre startfält i år, även om jag gillade flera ifjol var de ändå inte lika bra som tidigare år.  

Annars ska jag väl försöka fortsätta plugga statistik. Går inget vidare just nu, speciellt eftersom jag nästan aldrig sover och är konstant trött. Statistiken skulle ju iofs kanske få mig att somna men då måste man ju faktiskt också plocka upp boken och börja läsa. Vilket jag såklart har jättessvårt att göra.  Men jag är iaf på föreläsningarna och fattar vad läraren säger. Det måste ju vara lite värdefullt hoppas jag. Men det är så lätt att bli distraherad av en massa annat istället för att sitta och plugga! Jag får försöka reda upp mig imorgon!  

Nej kanske dags att sova. Klockan är ju ändå närmare 5 på morgonen. Men jag har haft en kul dag! Först var vi på årets flottrace, riktigt kul! Socionomerna fick tyvärr storstryk men kul ändå. Bilder får komma senare. Sen tog vi en fika på Thörners, de hade goda mackor kan jag säga, innan vi åkte hem och tog en tupplur i soffan med Bandit som vaggvisa, jag var rätt slut och inte ensam om det. När jag väl lyckades pallra mig därifrån kom grannen över och blev bjuden på tacos, hon hade med vin och vi körde en filmkväll med Lejonkungen 3 och Lords of dogtown. Men den sistnämda orkade vi bara se halva på innan hon behövde sova. Så jag ska verkligen inte klaga över den här dagen! Men nu börjar det väl bli dags för att sova igen så jag kanske lyckas plugga imorgon. 

Önska mig lycka till!

Ciao

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0