Rosa Kalsonger och annan skit

Vilken dag, idag har det verkligen varit full rulle hela tiden! Började dagen med praktikinformation och fann mig själv helt plötligt med en bokad tid för samtal om att göra praktik i Indien. Jag har alltid drömt om att jobba utomlands eller backpacka, men hatar barn så Aupair är inget alternativ. Och så har det strulat så mycket att jag aldrig kommit iväg vilket jag lidit lite av. Eller jag har lidit mycket, det känns som att mitt liv bara flutit förbi mig och att jag en dag ska vakna upp, vara medelålders, ha barn, hund, villa, volvo och sex scemalagt en gång i veckan med en snubbe jag egentligen inte gillar. Det är min värsta mardröm. Jag har verkligen velat ändra på det men det har känts som att det inte är möjligt. Förrän nu. Nu ramlade chansen ner i knät på mig, och jag är fullkommligt skräckslagen. Jag vill verkligen, allt talar för det! Men jag är skitskraj. Av en massa olika anledningar. Ärligt talat har jag ångest och mår lite illa. Men jag kan ju liksom inte sumpa bort den här chansen. Så jag ska åka, om jag lyckas få ihop pengarna. För det kommer kosta en hel del. Och det är mycket som ska fixas innan också, visum, pass, vaccinationer, pengarna och allt annat. Jisses, det här kan bli riktigt spännande, eller ja vidrigt är ju ett annat rätt passande ord. Jag vill inte bestämma mig =S. Men jag kommer bli tvungen att bestämma mig snabbt. Så det blir nog att jag åker, jag får inte klumpa bort det här. Men herregud!

Missade dock Corrodeds framträdanden i Nyhetsmorgon i morse så fick sätta mig och kolla igenom dem på internet. Riktigt snygga framträdanden och jag fick skratta en hel del åt kommentarerna. Jag och Johanna diskuterade speciellt en kommentar om det här med kläderna, både jag och Johanna tänkte samma sak, ja Bjarne spelar ju i rosa kalsonger så allt är väl tillåtet även som hårdrockare. Hahahaha. Jag kan väl anse att rosa inte riktigt är en hårdrocksfärg direkt (och inte heller lila grabbar =P). Men rockers har ju en tendens att vara mjukisar bakanför den hårda ytan, eller ja i det här fallet, under de översta klädlagren. Och självklart har jag en bild på dessa söta kalsonger hehe..

Efter skolan lyckades jag komma iväg och simma. Fan vad skönt det var! Simmade 1500 m så kroppen fick en ordentlig genomkörare, sedan fick håret en ordentlg genomkörare av hårinpackning i bastun också. Det behövdes verkligen! När jag väl kom hem blev det att ta itu med disken och plocka ihop lite. När jag var klar med det tänkte jag "Åh vila i soffan", det gick ju fullkommligt åt helvete! Linda ringde och när jag pratat klart med henne så tänkte jag försöka vila lite igen, det gick åt skogen igen. Då ringde några andra och bad mig förklara lite statistik. Så jag gjorde det. Sedan var tiden ute och det var bara att sätta igång med middagen. Grannen kom över och vi käkade ihop, Indisk mat haha, och sen såg vi Idol. Nu skulle jag väl egentligen behöva plugga statistik, men har verkligen ingen lust. Men måste väl om jag ska fixa tentan. Blir ju inge bra om man kuggar den.

Iaf över till Idol, så fanns det några riktiga guldkorn. Alexander Eriksson var också sjukt bra med sin egna låt. Bra röst och bra låt. Alltid imponerande när de kan skriva eget. Sen måste man ju ge en komplimang för den otroligt snygga tröjan!



För en gångs skull förll jag faktiskt för en tjej också, Clara Hagman. Väldigt bra röst! Och det är inte vanligt, jag brukar tycka tjejerna är ganska tråkiga men henne hoppas jag på!


Det fanns såklart även fler som var bra, men de var de som stack ut lite extra. Sedan fanns det som vanligt en massa dåliga. Men nu börjar jag ledsna på uttagningarna, jag längtar tills de stora fredagsfinalerna så man får skaffa sig ordentliga favoriter. Men men bara att hålla ut. Ska bli väldigt intressant att se hur det slutgiltiga startfältet kommer att se ut.

Juryn och Jidhe var som vanligt ganska roliga dessutom. Jidhes kopia var ju kul. Undra om Bagge listat ut än vem som var vem? Sedan var det skoj också att Andreas för en gångs skull tappade hakan, jag tror aldrig han gjort det förut. Det är riktigt imponerande. Fast jag saknar Daniel Breitholtz. Han var riktigt bra. KAn de inte byta ut Laila mot honom? Då skulle vi få den perfekta juryn!

Nej nu orkar jag inte dravla på mer. Har ju en massa saker jag borde fixa. Så gonatt!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0