Filmkväll med Linda

Vilken dag! Det har verkligen varit full rulle hela dagen. Började med skolan klockan 10 i morse, sen lunch med Linda på stan, blev asiatiskt idag på Asia Wok. Sen skulle Linda in en "snabbis" på Kappahl, jag tror vi var där i närmare en timme så vidare snabb var hon inte. Men vi hade ju inte direkt bråttom egentligen. Sen bar det av hem till Linda för filmkväll och grillning. Vi tänkte passa på att grilla en sista gång innan vädret inte tillåter det längre. Det är ju bara så gott!

Vi passade på att se Monsters VS Aliens och Ice Age 3. Jag tror jag skrattat ihjäl mig... Nästan iaf. De var hysteriskt roliga. Men så är jag ju som ett barn också. Men barnfilm har bra, lättsam humor! Det gillar jag efter 2 veckors statistikplugg. Min hjärna är på väg att emigrera till Bahamas. Och imorgon ska jag på något sätt försöka förklara det vi lärt oss för de andra tjejerna. Vete fan hur det ska gå men får väl gör ett försök.



Kvällen avslutades med Idol, såklart. Gud så himla pinsamt! Det var flera där som fick mig att vrida på mig av obehag i fotöljen. Sen fanns det u några riktiga stjärnor. Som killen som körde Hallelulia (och gick vidare), vilken röst! Han gav mig inte riktigt den där speciella känslan med gåshud, kramp i hjärtat oc andnöd, men han var jävligt nära. Det blev bara lite andnöd, och för att vara audition är det sjukt bra. Hoppas han kommer långt, skulle vara intressant att se hur långt han skulle komma. Fanns några fler som var bra också, men han stod ut mest.
Andreas kommentar när kinesen sjöng var jäkligt rolig den med "Nu blev jag sugen på biff sechuan", han hade en poäng där.

När Linda sedan skjutsade hem mig blev vi kavr en tille utanför bilen och snackade. Jäklar vad kallt det börjar bli. Inte alls kul! Och jag skulle behöva en höstjacka, eller snarare jag skulle behöva en helt ny garderob, men hur jag ska fiska fram pengarna till det har jag inte riktigt listat ut än. Hittade massor på Kappahl idag men får se om jag kan köpa nåt av det. 

Så nu är jag äntligen hemma. Det blev en lång dag. Men har haft kul. Nu nöter jag lite musik, bland annat Plan Three - Triggers. Jäkligt bra låt! Den nöttes rätt hårt för någon vecka sedan när jag i princip pluggade dygnet runt. Tänkte ni skulle få klippet också nu när Cattis lärt mig hur man gör! Yey!!! Tack för det gumman!



Nej nu ska jag nog ge upp det här, och eventuellt komma i säng någon gång, kanske, senare haha.

Ciao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0