Sista dagen pa Saheli Sang imorgon laang tagresa till Grammangal

Hej hej!
Idag har inte varit lika handelserik som igar men ungefar lika jobbig. Aven idag har vi basokt bordeller och det ar ju mest bara ganska fruktansvart alltihop. Idag pratade vi mest med en bordellmamma som fragade en hel del om situationen i Sverige, hon styrde over 2 bordeller i det omradet och sammanlagt 12 kvinnor tror jag.  Kvinnorna (och mannen ska val tillaggas eftersom det finns en hel gata bara med transgender och man som har sex med man och alla ser mer eller mindre ut som kvinnor) ar trevliga och skamtsamma. MEn det syns att de lever ett hart liv. Tydligen tyckte de att jag borde borja kla mig i Sari, varfor fick jag ingen koll pa eftersom guiden idag var skrap. Hon pratade sa tyst att jag emellanat funderade pa om hon ens kunde engelska for det gick knappt att forsta henne oavsett. MEn hon blev battre pa slutet men oversatte otroligt daligt det kvinnorna sa. Hon lyssnade och gjorde en mycket kort sammanfattning och vissa saker censurerade hon helt enkelt bort och jag fick inte hora trots att jag bad henne oversatta. Det gjorde mig lite grinig.

Efter luncen som var otroligt god satt vi bara och pratade och en amerikansk kille som pluggar pa Filminstitutet filmade oss for sin dokumentar om Saheli Sangh.

Efterat madde jag mer an lovligt kasst. JAg och Helene var och fikade och sen gick jag bara hem och la mig. JAg lag bara pa min madrass och laste hela eftermiddagen. Ikvall samlade jag ihop mig lite iaf och tvattade eftersom vi ska aka ivag imorgon igen och besoka en tribalby. Resen ser inte direkt kul ut men det ar bara att bita ihop. Egentl;igen har jag ingen lust eftersom jag fortfarande mar ganska risigt och inte har nagon energi alls men jag vill absolut inte missa det heller. Sa bara att bita ihop for det sista studiebesoket pa den har resan. Nar vi kommer tillbaka har vi bara en kurs i Reiki och en kurs i artterapi kvar ( inte ilska, mala). Det ska bli jattekul och vi har faktiskt nagra fa dagars ledigt ockssa, sa har alldeles innan vi ska aka hem. Sa det kommer nog bli jattebra.

Men jag vill egentligen inte alls aka hem men jag vill ju gora klart skolan. Men sen finns risken verkligen att jag aker ivag nagonstans igen.

Nej nu ska jag sluta, skulle bara lagga in ett snabt inlagg till innan jag aker for det blir radiotystnad nagra dagar framover har.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Farmor

HejEmma!Tänk vad du får uppleva!Mycket kul att vi får läsa om det så snabbt! Idag är Thomas Tova o Hanna till badhuset i Ösund. Igår bjöd han oss o flickorna på oxfile, gott! Strålande sol -7 gr så vi ska ut med Will. Det låter väl friskt mot din värme! Ha det så bra på dina lediga dar! Vi hörs! Kramar från farfars

2010-04-05 @ 09:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0