Farewell Program

Igår var vi tillbaka på colleget för en föreläsning om urbanisering. Föreläsningen var verkligen otroligt intressant men ibland har jag lite svårt att hänga med. Dels för att det är så mycket ljud omkring att jag har svårt att sålla ut vad föreläsaren, eller ja alla människor säger, sedan pratar de av någon anledning ganska tyst fast allt är så högljutt. Slutligen har jag lite svårt med vissa människors dialekt speciellt när de pratar fort så jag är inte helt säker på att jag fattade allt, men jag fattade det mesta iaf.

 

Efter det var det dags för ett farewellprogram tillsammans med de indiska studenterna. Vi var såklart också tvungna att uppträda och vi låg helt klart i lä där! Men vi gjorde så gott vi kunde med det vi hunnat med att repa in på fyra dagar. Vi pratade lite om Sverige, årstiderna, älgjakten, julen, påsk, sista april, första maj, midsommar och så vidare. Till varje årstid körde vi n sång och vid jul lyckades v också få hop ett litet luciatåg. Så vi var rätt nöjda. Sedan tackade vi av Uscha, läraren som följt oss under veckan med ett otroligt fint blomsterarrangemang.

 

Men innan vi fick köra igång hade de indiska studenterna några punkter på sitt program. De började med en solosång om gud av samma tjej som sjöng förra gången. Sedan dansade Mehek som hon heter en traditionell dans. Hon är otroligt duktig.

Efter det var det våran tur och sedan körde de igång med sitt program igen. Herregud de hade övat in hur mycket som helst. Det var danser för de olika områdena som studenterna var ifrån och de som var ifrån nordöstra delen av Indien var inte från samma stat så en tjej hade lärt de andra den dansen. Och den var inte lätt. Det var en bambudans som var otroligt häftig att titta på.


Jag tror det var fyra olika danser och en påminde om Bollywood. Det visade sig att en av killarna var danslärare och han blommade verkligen upp då. Han går för övrigt under namnet Bollywood-stjärnan för han ser t som en sån, och lär bli en också.

 

De körde nån form av dans som var typisk för det område Pune ligger i men jag fattade inte riktigt vad den handlade om. De såg iaf ut att ha sjukt roligt och de fick verkligen igång publiken.

 

Efteråt blev det en massa fotograferande som vanligt och vi knäppte ett gäng olika gruppbilder till höger och vänster. Känns lite trist att vi inte ska träffa dem nåt mer för vissa var riktigt trevliga. Efter det åkte vi hem och jag slappade i solen på balongen medan de andra åkte till stan och köpte ryggsäckar. På kvällen hade vi lite vinkväll med ost och kex och bara snackade så det var trevligt.

 

Ciao


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vinkväll med ost och kex låter inte helt fel måste jag säga. Men Uscha... vansinnigt roligt namn, fnissade lite grann nu när jag läste det :P

2010-02-07 @ 10:12:27
URL: http://divinemadness.blogg.se/
Postat av: FarmorFarmor

Hej Emma! Tack för brev! Ja, det är bra att du kan ringa pappa och lätta på trycket! I morgon måndag ska jag (VI) till stan och prova nya glasögon. Hade tänkt hälsa på Tova men hon åker direkt hem efter skolan för jobb. Så det blir en annan gång Ni verkar ha det väldit körigt, bra att du får en paus i solen ibland! Ha en bra dag! Farfars

2010-02-08 @ 01:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0