Thane

Namaste!

Just nu har vi lyckats snacka in oss pa ett internetcafe som egentligen ar nan form av internetspelhall. Vi fick typ skapa ett konto for att kunna sitta har och ja vi smilade oss in helt enkelt. Funkar iaf hur bra som helst.

Jaha sa ar vi i Thane denna vecka och lar oss om psykisk ohalsa. Det ar verkligen jatteintressant och idag var vi pa studiebesok pa ett mentalsjukhus, fick se ECT (elchocker) och en massa annat. Sedan hade vi en otroligt bra forelasning om olika psykiska sjukdomar, behaandling, bemotande och hur man forebygger stigma och myter. Den var verkligen hur bra som helst! Vi drog over tiden med nastan 2 timmar men det var ingen som tyckte det gjorde nagot och vi stallde massor med fragor. Forelasaren var en psykoterapeut som var otroligt kunnig.

Aterigen bor vi pa ett goverment guesthouse, men det ar under all djavla kritik. Det finns mer ackliga kryp an jag vill tanka pa och folk borjar bli helt fulla i bett som kliar som fan. Hur vi ska bli av med dem har vi fortfarande inte listat ut. Lakanden ar skitiga, ett av mina jag fick hade blod pa *ryyyyys* sa vi har kopt andra vi anvander. Det ar verkligen skitsnuskigt. I ducshen har vi spindeln Hurrbert som ar iaf 5 cm mellan benen. Fast Paulina och ganget hade en odla pa 30 cm. Jag, Helene och Susanne blev erbjudna att byta rum men  da varat anda ar lite battre an Paulinas sa fick de ta det istallet. Men nu bor vi helt klart samst och har bara et hal i golvet som toalett. Och jag kanner verkligen for att kopa en skurmopp, en sop och lite annat och bara borja stada. E;ller snarare sanera! Urk det ar skitsnuskigt. Men man kan val inte alltid leva lyxliv. Men ska forsoka knappa lite bilder sa ni far se hur sunkigt det faktiskt ar. Kan inte fa upp dem forran om nagon vecka men jag far kora en uppdatering da.

Varmt som fan ar det och att lukta svett har vi gett upp vara issues om for lange sen. Alla svettas sfloder, jag vet inte frascht alls men vi kan inte gora sa mycket at det. Mer an dranka oss i deo och hoppas pa det basta.

Annars ar val det mesta helt ok, pa lordag eftermiddag borjar semestern vilket ska bli skont. Jag tror alla beh;ver vila. Men det borjar kannas nu att var praktik ar mycket mer kombinerad an de som aker pa hosten ar. De kan namligen stanna 15-20 veckor men vi kan inte for sommaren kommer i april och det blir for varmt, ingen skulle palla. Men det ar lite trakigt for vi hinner inte riktigt med. Som den sociala biten med indierna missar vi for vi har sa sallan tid. Och nu borjar vi resa runt sa mycket. Men jag ska se vad jag kan gora nar jag kommer tillbaka till Pune. Men vi ar bara dar en vecka i stoten och har fullt schema hela tiden. Jaja man far se till att orka helt enkelt.

Nej nu ska jag nog sluta dravla har. Vi ska snart ivag och ata middag och sen vet jag inte riktigt vad vi ska gora.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0