En tripp på akuten...

Vilken djävla dag jag hade i måndags alltså! Skulle åka hem till Östersund från mamma på morgonen och hade väl som vanligt inte sovit sådär jättebra men vafan har varit med om värre. Fick ju iaf ca 4 timmars sömn. Vaknade, inte kanske pigg och glad men i ganska bra skick, åt frukost och tog mig till tåget. Eller ja mamma skjutsade mig till tåget. Hämtade ut biljetten och kom på tillsammans med Madde L och vi började babbla om allt och ingenting.

Strax utanför Brunflo tar jag då och svimmar, sittandes, som ett annat pucko. När jag väl vaknade till liv var det väl egentligen inget fel på mig, hyperventilerade lite bara.   Madde var betydligt mer skärrad och konduktören blev galet stressad men bjöd på en flaska vatten och undrade om hon skulle rinka ambulansen. Det tyckte jag inte behövdes och ringde Linda, min stjärna, som kom och körde mig till akuten. 

Vi var på akuten halv 11 och fick hjälp rätt snabbt. Men så drog de igång hela arsenalen med 4 blodtryckskontroller, EKG och blodsocker. Blodtrycket skulle kollas en gång först och såg okej ut, eller ja som vanligt när jag är stressad. Sen skulle det kollas liggandes, ståendes, ståendes efter 3 minuter och ståendes efter 5 minuter. EKG var nog det skummaste. Det kommer en sköterska in med en maskin som har en massa slangar med sugkoppar på, påminde om en bläckfisk faktiskt, som hon sög fast på väl utvalda ställen. När maskinen mätt klart hördes ett plopp och så lossnade alla sugkopparna samtidigt och jag såg ut som om jag hade nån allergi med en massa röda runda märken överallt. Kändes skönt att de utredde allt faktiskt. Men de hittade inte ett dugg. I dötiden roade vi oss med att skratta åt glidslem, hur kul låter inte det på en skala?

Tydligen hörde det dock till rutinen att man blev inlagd på hjärtkliniken för de skulle kolla hjärtrytmen under några timmar. Så då blev jag inlagd där. Men jag tvärvägrade att stanna över natten. Så de klistrade på mig en massa klisterlappar, kopplade en ny typ av EKG på mig och lät mig rulla timmarna ett tag till. Fick iaf äta lite, pannkakor med pizzasallad, ja jag vet väldigt skum kombo. Linda köpte en räkmacka, men den smakade tyvärr sjukhus så den var ingen höjdare. Sedan roade jag och Linda oss åt att lyssna på hysteriskt roliga snarkningar från en farbror och läsa tråkiga böcker om citroner.

Klisterlapparna, ajaj, och armbandet man får...

När läkaren kom tyckte han att de inte hade nån anledning att hålla mig kvar så jag fick åka hem. Jag hoppade dessutom över erbjudndet om middag för der hade jag ingen lust med, så jag och Linda åkte och åt pizza istället, eller jag körde på kebab. Strips är sjukt gott.  Klisterlapparna var INTE roliga att dra av, speciellt inte de på magen och brösten. Huha. Dessutom lossnar har jag fortfarande inte fått bort några av märkena som blev kvar av dem trots flera duschar och envist skrubbande. Trots att det gått en vecka!

Har fortfarande ett sånt här märke på magen.. Irriterande!


Resten av kvällen tillbringade jag på soffan för jag var helt slut. Hur man nu kan bli det av att bara ligga ner en hel dag. Men det var helt klart en intressant upplevelse! 

Ja där har ni sammanfattningen på i måndags. Det har hänt så mycket den här veckan att jag inte hunnat med att skriva. Men men..

Ciao


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med om att glidslem låter helt sjukt roligt. Måste kolla om vi har nåt sånt på jobbet :)

2010-01-03 @ 13:16:45
URL: http://divinemadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0