Shopping

Klockan tckar med expressfart och jag hinner fan inte med mig. Och vilken dag det har varit. Började dagen klockan 06:00 för jag hade en sak jag skulle göra halv 8 vilket gick jättebra! Tack och lov att det är avklarat och att det var lugna gatan på den fronten. Eftersom mina pengar dök upp idag så var en dags shopping inplanerad men affärerna öppnar ju inte förrän 10 så jag drog upp till skolan och drog kopior på biljetter, pass, certifikat och visum. Sedan sålde jag böcker för vetenskapskursen till en tjej i terminen under. Blev kvar och snackade med hene en bra stund så shoppingturen blev lite försenad. Sedan bar det av mot stan och shoppingturen kunde börja. Jag fick tag på en hel del värdefullt faktiskt. Började på Kappahl men var inte helt nöjd med utbudet. Behövde dessutom leggins och deras är inget vidare så hängde undan en del som jag inte var helt säker på och gick vidare. Köpte dock två par jeansleggins som var helt djävla perfekta! Och fick tag på en dublett av min favoritklänning också som jag köpte för typ 50 kr. Succé!

Då Indiska är stängt pga branden kunde jag inte leta leggins där, men är ändå inte nöjd med de jag köpte där. Tänkte ta en snabbkoll på Vero Moda för jag köpte ett par lackleggings där för ett tag sen och var riktigt nöjd och höll aldrig på att komma därifrån! De hade hur mycket som helst som jag ville ha! Jag höll fan på att handla ihjäl mig, men blev i en butik klar med nästan hela shoppingen av kläder. Blev 4 par svarta leggins som var otroligt bekväma, hade velat ha några gråa men de fanns inte i min storlek. Sedan blev det 3 t-shirts, några linnen, en tröja och lite annat. Allt var skitsnyggt. Och vilket utbud på storlekar de hade satsat på. Det var en positiv överraskning!



Var på apoteket och inhandlade ett miniapotek. Har jag glömt nåt får vi hoppas att nån annan i gruppen fick med det. Men blev en del kan jag säga. Resorb, värktabletter, p-piller, koltabletter, alcogel, allergimedicin, nässpray och skavsårsplåster. Och samarin på tuggtablett. Det enda jag klarar av att äta mot halsbränna. Jag hatar brus. Det jäkla Ducoralvaccinet höll nästan på att ta ihjäl mig så illa smakade det. Och Samarin på brus får mig att kräkas. Jag tar varken c-vitamin eller Treo. Usch! Resorben går dock faktiskt ganska bra. Ett litet första hjälpenkit liksom. Alltid bra att Vara förberedd.




Köpte några böcker, hittade en ny vampyrserie som verkar lovande i ungdomsgenren. Sen köpte jag Ron Jeremys biografi som jag varit sugen på ett tag. Myrman har läst den, jag har läst bitar och den är rolig so fan! Så man har nåt bra att läsa vilket kan bli nödvändigt på flyg och tågresor, och några tidningar. Passade på att köpa snus också. Kommer också behövas! Tittade på ett par sandaler men blev dumsnål, har ju farmors foppatofflor och hur fula de än är är de bekväma som FAN!  Köpte en till baddräkt iaf. Ifall den andra skulle bli för sliten. Är ju bara sådär en 28 grader varmt så bada lär ju stå på listan om det finns möjlighet till det.

Köpte de fem souvenirerna jag är tvungen att ha med mig också. Blev nog en ganska bra blandning men den fuckar med min platsbrist. Men har kollat upp att det inte är så dyrt att skeppa hem grejer med post som man handlar där nere. Det är bra och kommer behövas!


Växlade pengar på Forex. Känns skumt faktiskt. Det gjorde hela resan så verklig att stå där med utländsk valuta i händerna. Mobbade Bjarne i en timme innan jag åkte hem. Han fick låna mig en penna tidigare på dagen då jag inte hade någon. Sen hade han inga kunder och jag blev liksom kvar och babblade. Kändes betydligt mer intressant än åka hem och bära ännu fler lådor och packa. Är nog inte helt taggad inför det här med packandet. Dessutom var jag så förbannat trött och hade ont överrallt. Så jag blev kvar där alldeles för länge! Kom väl hem kring 19:00 ungefär. Så lång lång dag!

Väl hemma har jag inte fått mycket gjort. Lite småpackande men bara att inse. Jag har nog en del östrogen i kroppen då det kommer bli tajt om plats. Mycket tajt! Såm vanligt. Tur jag har lite tid på mig att packa om. Imorgon ska jag läsa igenom uppsatsen en sista gång, flyttstäda lägenheten och kanske en sväng in till stan med en del papper om de dyker upp. Vilket de verkligen måste göra! Ska frosta av frysen också och lite annat pill. Så schemat är lika fullt imorgon. Jag kommer sova hela vägen till Indien och sen ett tag till där antagligen. Eller så får jag sova och vila när jag är död.

Nej nu ska jag ge mig. Men Johanna har fått se rätt mycket bilder iaf.. =P  

Ciao

Kommentarer
Postat av: Johanna

Japp, nu är jag nöjd när jag fått se lite bilder. Den lila t-shirten var kanske hur snygg som helst! Den gröna var också läcker.



Haha...jag förstod att du skulle köpa Ron Jeremys självbiografi, den är ju underbar.

2010-01-20 @ 16:50:39
URL: http://divinemadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0