Hemmafrun Emma i farten

Eftersom jag är nattmänniska får jag ofta frågan vad vi egentligen sysslar med på nätterna. Jag har ett enkelt svar på det; allt ni gör på dagarna som inte låter för mycket. Vi dammsuger inte, diskar inte, dushar inte osv men däremot kan man städa och plocka, man kan damma och frosta av frysen, packa väskor, betala räkningar, prata med annat trevligt folk på msn som också är nattmänniskor mm. Det är precis vad jag håler på med. Jag har torkat ur alla mina köksskåp och lådor inatt, så länge man är försiktig med det man plockar ur låter man inte mycket när man står på en stol beväpnad med en disktrasa. Inte om man flyttar stolen försiktigt. Har man tjocka strumpor och kliver försiktigt ner från stolen är man i det närmaste ljudlös. Man kan ha lite musik på lågt, eller mp3 spelaren på. Nu ska jag sätta igång och damma alla hyllor och liknande, byta lampa i vardagsrummet/sovrummet, packa handbagaget, torka av alla dörrar och liknande. I övrigt har jag inte mycket kvar mer än att dammsuga och torka golven men det får jag ta imorgon vid lämpligare tidpunkt. Ska diska det sista då också. Så där har ni svaret på vad vi gör. Ja nu bloggar jag ju också och pratar med en kompis på msn. 

Vad har jag mer gjort idag? Hmm kravlade ur sängen vid ett eftersom jag kom i säng kl 06:00 i morse, min dygnsrytm är väerkligen helt åt helvete. Hämtade posten och hade fått papperen som bostadsförmedlingen skulle ha från min hyrsgäst. Drog in till stan med dem för att inse att han glömt ett papper. Inte bra. Humöret sjönk som en sten. Fick efter en hel del ringande tag på killen som mailade över det och babblade på om lägenheten och annat i en timme. Fick i de satans papperen på bostadsförmedlingen och drog hem. Då var jag trött igen så tog en tupplur, bar ner kartonger i Nannas förråd med hjälp av Bubba. Efter det tog jag tag i att tömma frysen och skafferiet och skeppade över maten till Nanna och Bubba. De fick ta alltihop för jag har ju ingen användning för det direkt. Ja och resten vet ni ju redan. Så hemmafrun Emma har verkligen legat i.

Nej nu ska jag köra ett sista ryck..

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0