I Indien

Namaste eller nat i den stilen. Nu kommer ett jobbigt inlagg utan alla bokstaver med prick eller ring ovanfor sombara sverige har. Men ska forsoka att fixa inlagg senare pa min dator som jag bara lagger in har. Allt ar bra som fan har nere, det ar varmt ligger val kring 25 grader pa dagarna, kvallarna ar ljumma och skona. Lagenheten ar spartansk men trevlig, men det kommer helt klart bli jobbigt som fan att bo uppepa varandra i 15 veckor. MEn men det ska nog losa sig pa ett eller annat satt. Men kommer nog bli bade ett och tva brak. Och ja i lagenheten finns en toalett som bara ar ett hal i golvet.

Vi har ett otroligt schema redan forsta dagarna med nationaldag och flagghissande imorgon kl 07:30 och sedn mer guidad tur. Vi har en jattetrevlig guide en kille som laser ekonomi. MEn det hander mycket har nere. Trafiken ar ett kaos pa fullaste allvar, de tranger sig och tutar konstrant. Att ga over gatan ar rena rama skrackupplevelsen men man vanjer sig nog om man inte dor forst. Datorerna ar sega och alla knappar pa tangentbordet ar flyttade. * ligger pa 8 ?/ ligger bredvid shift pa hoger sida, enterknappen ar for liten. Men man lar nog vanja sig vid det med.

Indien ar verkligen ett intressant land. Pa var gata ligger ganska fina hyreshus och mitt bland dem bor en familj i ett skjul. Och man ser det overallt. Maten ar god som fan! Men man ater med hoger hand enbart om man inte anvander bestick och anvander man bestick ar gaffeln i vanster skeden i hager. Kniv, nope.. Det finns helt klart en hel del att lara sig. Bade sociala koder och allt annat.  Som att hitta.

Ikvall blir det sangen tidigt dels for att jag ar helt slut men ocksa for att vi ska upp tidigt. Men billigt ar det helt klart! Idag at vi i princip en 3 ratters middag for under hundralappen. Och jag hittade MSN pa datorerna sa ni kan ju kolla kvallstid om jag ar inne. Ja ni som har den da. =P.

Jag har egentligen massor att skriva, men vet inte riktigt vad. Sa jag tror jag ger mig nu. Bilder far jag losa senare.

Ciao







Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är inte dugg avundsjuk... näe, inte alls. ironi

2010-01-25 @ 16:43:13
URL: http://divinemadness.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med Johanna, är inte ett dugg avundsjuk=P



Kan iaf hälsa (om du inte sett det redan) att Elsa har vidarebefordrat till mail till Ingrid, du har även fått hennes nummer, så kolla det om du vill skicka ett sms till hon.



Vi har fortfarande inte fått betyg på samhällskursen=O SÅÅÅÅ irriterande!

2010-01-25 @ 19:00:41
URL: http://lindaisak.blogg.se/
Postat av: Gertrud Jakobsson

Hej Emma! Vad kul att höra att ni verkar ha det bra!!! (Var även kul att läsa att du var nöjd hos oss också, med mat och så..:)) Jag förstår att det är många nya upptäckter och erfarenheter nu! Hur är dina medpraktikanter då? Har du fått någon kompis? De jag såg verkade ju ok. Jag önskar dig allt gott. Kram från gamla faster.

2010-01-26 @ 18:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0