Mumbai-Pune

Okej nu kommer det lite rättstavade inlägg med å, ä och ö. Hallelulia! Jag tänkte börja med ankomsten till Indien för flygplatser det har vi alla redan upplevt. När vi kom till flygplatsen i Mumbai hade vi alla iaf försökt sova, jag satt mest på flyget och tittade på film. Det var varmt och jag, Carro, John och Anna fick våra väskor fort och kom igenom tullen på en grisblink. Vi blev bara förbiviftade utan att ens behöva scanna väskorna. Jag skulle gissa på att det beror på att vi är vita. Eller vem vet. Sedan fick vi vänta på de andra ganska länge. Anna var den enda som fick sin väska borttappad, den hade de glömt kvar i Stockholm. Medan vi satt och väntade kom vår chaufför och tröck upp en lapp med Sweindia skrivet på i fönstret så John gick ut och sa att vi väntade på de sista. När alla kommit gick vi till bussen där resväskorna surrades fast på taket. Haha! Backpacker ryggsäckar och handbagage fick vi ha i bussen.  Sedan bar det av.

 

Vi åkte iväg och chockades av trafiken. Den var värsta kaoset men konstigt nog var jag inte ett dugg åkrädd utan bara fascinerad. Vi satt som klistrade mot fönstren och bara stirrade och knäppte en hel massa kort. Folk stirrade som tusan på oss, vi stirrade minst lika mycket på dem. Indien är verkligen fascinerande speciellt genom att det ligger fina byggnader och kåkstäder om vartannat. Folk bor på gatan mitt bland butikerna där folk med mer pengar handlar, de bor på gatan mitt bland trafiken på trottoarerna och det står fallfärdiga hus bredvid nybyggda fina hus. Det är otroligt.

 

Efter en paus för att inhandla vatten togs en längre rast för att äta. Där vi stod som förvirrade får i en flock men tillslut lyckades beställa och hitta toaletterna. Vår chaufför parkerade nämligen bara bilen och gick, med motorn fortfarande igång. Men det löste sig tillslut och vi fick i oss lite mat.

 

Efter den längre pausen var vi rätt trötta och folk somnade till höger och vänster i bussen, ja det var snarare en minivan som avis större taxibilar med några fler platser. Resan till Pune tog ca 4 timmar eller nåt sånt. Väl framme packade vi ur bussen, Lakshmi kom och mötte oss och vi installerade oss i lägenheten. Paulina och Frida hade kommit före oss för de åkte ett annat flyg än oss och hade redan valt sovrum. Vi åt lite middag och mycket mer orkade vi inte den dagen. Vi packade upp och skrev dagbok och somnade i princip.

 

 

Ciao

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0