Nu är jag på väg

Jaha då var man på väg då. Fy fan vad läskigt! Klockan 05:20 kom taxin och hämtade mig i morse för att ta mig till tågstationen. Därifrån bar det av till Uppsala och min faster där jag skall tillbringa natten innan jag åker till Arlanda imorgon. På tåget var jag väl lite produktiv. Korrekturläste min c-uppsats som numera är mailad till examinatoorn så nu får jag bara hoppas att ändringarna duger. Sedan somnade jag och vaknade strax efter Gävle. Det var välbehövligt kan jag säga. Men hade behövt sova mycket mycket mer! Kunde iaf lämna lägenheten i bra skick till min hyresgäst, Nanna skulle fixa det sista. Hon är så underbar!

Eftersom mitt tåg anlände den okristliga tiden av 10:30 fick jag vänta några timmar på stationen på att min faster skulle sluta jobba. Hade inte skåpen varit så små att mina väskor inte gick in hade jag tagit en tur på stan. Istället pratade jag i telefon med Johanna och kedjerökte. Hann även läsa lite ur Ron Jeremys bok. Han är ju bara helt klockren.

När min faster kom och hämtade mig bar det först av till en Zoo-butik min lilla kusin ville titta på, sedan in på Coop och så hem. Där har jag blivit mer än lovligt ompysslad. Bastu, åh så skönt, har vart frusen hela dagen. Rådjurssadel och klyftpotatis med röd och grönpepparsåstill middag, sedan en lumumba = drink bestående av varm choklad och konjak, ska vara som Irish Coffé fast ja för oss som inte dricker kaffe. Sååå gott! Borde verkligen fotograferat för min fasters man hade gjort dem så fina men tänkte inte på det just då. Sedan blev det efterrätt, glass med frukt och bär som gräddats i ugnen med riven vit choklad över. Sååå gott!

Telefonen ringer konstant, alla vill säga hej då och pratat en stund. Av någon anledning blir dock alla samtal jätteseriösa och nästan jobbiga. Som att allt ska upp till ytan nu. Ganska konstigt. Men men så kan det vara.

Nej nu ska jag nog krypa ner i sängen snart. Är så otroligt trött.. Men jag kommer med uppdateringar så snart jag kan!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0