Otur med rickshaw

Nästa dag började med ett seminarium på skolan med Lakshmi där vi gick igenom schemat för praktiken. Det är rätt intensivt kan jag lova. Vi kommer vara igång nästan varje dag hela tiden förutom några strödagar ledigt och de två veckorna i mitten. Vi fick svar på en massa frågor och åt lunch på skolan. Mycket gott som vanligt.

Efteråt drog vi allihop hem, hämtade pengar och sen iväg på stan igen. Leo och John hade hittat en bra butik med sin guide som vi alla ville besöka för att hitta nån väska och några bekväma haremsbyxor mm. Jag följde med Helene och Susanne igen och vi fick oss en rickshawtur vi sent skulle glömma. Först drog han iväg till motsatta änden av stan, sen runt, ner i slummen, en tur till och sen äntligen var vi framme. Helt galet och jag var sjukt irriterad. Det märktes så väl att han försökte blåsa oss. Inte för att det blir dyrt men mer principsaken kring det hela då vi ändå visste vilken del av stan vi skulle till. Men vi orkade inte bråka.

Rickshaw-kort så du vet vad du ska betala. Mycket bra att ha!!!

Där hittade vi en liten smyckes butik, Susanne är helt galen i smycken, och jag hittade en present iaf. Men till vem eller vad säger jag inte hehe. Sedan hittade vi igen några andra och butiken vi letade efter. Jag köpte två nya sjalar i sidentyg, så bekväma då de är lite svalare än den i bomull, och två par byxor. Ni vet uttrycket one size fits all, det brukar ju aldrig stämma! Men här gör det fan det iaf när det kommer till byxor. Inga problem att få plats med magen i de här Steve Urkelinspirerade brallorna då midjorna går upp till brösten och de är breda så det får plats 3 pers i dem. Haremsbyxorna var iofs bara sjukt töjbara medan de andra dras ihop i midjan med snören. Men bekväma är de!

Sedan skulle vi iväg till Pune Central för att kolla på Converseskor. Susanne körde på fast pris, vilket var rena rånet, men vafan. Väl där fanns allt! Jag ska tillbaka och köpa en parfym då alla mina är slut, och så ska jag köpa fler Converse. De kostar nämligen typ 180 kr, äkta. Yey! Så nu äger jag mitt första par, ett par vita blev det.

Hittade även en massa t-shirts med så roliga tryck att jag skrattade så tårarna sprutade. Vet precis vilka som ska få någon sån. Sedan orkade vi inte mer utan åkte hem. Den här chauffören åkte inte fullt lika många detours men lång tid tog det och vi var helt vilse mer än en gång.

I vår alldeles för lilla skolbuss, vi får sitta i knät på varandra och mysa. Men det funkar.

Väl hemma vägrade jag åka någonstans eller gå en meter till utan chillade bara i lägenheten. Det var skönt. Några drog iväg och drack öl. Tydligen hade en indisk kille visat sina juveler för Frida och Jennifer och sedan följt dem upp till lägenheten men de hann in utan ovälkommet sällskap och låste dörrarna. Smart drag. När de andra kom hem blev vi lite skrämda helt i onödan vilket utlöste en otrolig skrattattack. Vi kom i säng nån gång kring 1 inatt. Men det gjorde inte så mycket.

Det var den dagen det

Ciao


Kommentarer
Postat av: Johanna

Måste vara skumt för ett gäng stela svenskar att behöva sitta i knät på varandra på bussen. Här står man ju nästan hellre än att sätta sig intill nån man inte känner.

2010-01-29 @ 16:16:20
URL: http://divinemadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0