Packningen kan starta

Idag har det hänt en hel del. Mamma och Cricka var upp och hämtde de grejer jag behövde göra mig av med inför att jag åker på lördag. Plus att de kom med de grejer jag behövde för att kunna åka så som två välbehövliga väskor. För en brud med en sopsäck full i väskor ka det låta konstigt, men det gäller ju bara handväskor. Någon backpackerryggsäck hade jag int, inte heller en väl fungerande vanlig ryggsäck för handbagage där både min kamera och dator går ner tllsammans med lite annat skräp man behöver. De passade även på att låta Bubba lifta upp till Nanna. De blev kvar hela dagen och hjälpte mig att få upp hyllorna som hängt på sniskan ända sen jag flyttade in för ett år sedan. Så nu sitter de som de ska igen. Hallelulia! Sen var vi iväg och käkade innan de åkte hem.

Samtidigt som jag knölade ner en massa grejer i sopsäckar sprang jag i tvättstugan och fick allt jag behövde tvätta tvättat, eller ja vissa saker blev ju kvar, som kläderna jag hade på mig och lakanen jag sover i. Annars är det tvättat. Skönt att ha det gjort iaf. En punkt mindre på listan. Så nu är det dags att börja packa ordentligt. Ska iväg och shoppa lite på måndag eller tisdag beroende på när jag får pengarna. Hoppas det blir måndag så det blir klart så snabbt som möjligt. Men väskan känns fasligt liten. Men kanske bara är jag som inbillar mig. Men det är en massa små fack men ingen plats för mina kläder känns det som. Men men det blir säkert bra. Jag får lära mig packa som en man, smart och lätt. Allt går ju egentligen att köpa där nere.

Kvällen ägnade jag inne hos Nanna och Bubba och tittade på film förutom en sista sväng i tvättstugan och Linus gjorde en snabbvisit. Så han fick hjälpa mig vika tvätt och fundera ut hur fan ryggsäcken funkar egentligen. Den har en miljon remmar som ska sättas fast på rätt sätt. Kan bli knepigt det där. Vi såg Höstlegender och Mighty Ducks. Så riktigt lyckad kväll.

Nu sitter jag lite i valet och kvalet om jag ska försöka fixa det sista på uppsatsen eller om jag ska sortera papper. Kanske hinner jag med båda. Men tror det får bli uppsatsen faktiskt. Vill kunna lägga den bakom mig så snabbt som möjligt. Får nog bli nån timme med det. Vilken avslutning på lördagskvällen liksom.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0