Snart börjar allvaret

Tack för alla kommentarer. Ja på bussen är det iaf bara vårat gäng som sitter så att sitta i knä på varandra funkar ändå ganska bra. Men när vi ska börja åka tåg kommer det nog bli mer galet. En annan sak man fascineras över är hur de ska hjälpa en på alla affärer. De är verkligen hjälpsamma och vill visa och plocka fram. Har de inte det man frågar efter visar de helt enkelt något annat samtidigt som de skickar en springpojke till nån annan affär efter det man frågat efter. Ganska intressant system. Indier kan tydligen inte alls säga nej! Vilket man märker ganska ofta.

Kö till Bankomaten nån av dagarna



Ja det är väldigt vackert här samtidigt som det är väldigt annorlunda. Vissa delar är vackra, som parken och där vi var idag, på resebyrån för där växte en massa blommor. Andra delar är smutsiga med mycket trafik och folk som bor på gatan i skjul. Så det finns liksom allt. Men det är helt klart ett land jag skulle rekommendera till alla att besöka! Och jag åker nog gärna tillbaka igen! 

Ja Linnea du borde ha hängt med!

På vägen mellan Mumbai och Pune.



Idag har vi varit på resebyrån och fått lite information om hur vi ska boka resorna inför vår semester. Det var bra. Sen åt vi lunch på en mysig resturang, men av nån anledning knäppte jag inte en enda bild. Kanske mest för att de sista två dagarna mest varit slappdagar och nästa vecka börjar allvaret. Vi var ett gäng på 15 pers tror jag som käkade lunch ihop och det var mer än trevligt. Men eftersom vi har två nötallergiker med oss är maten en lite skrämmande upplevelse. Och idag hände det som  inte ska hända. Det var nötter i deras mat. Ena tjejen tog medicin och det gick bra men den andra tjejen fick en reaktion så vi har fått agera sjuksyrror idag men jag tror allt löste sig. Men vi får se hur det blir ikväll. Men läskigt var det.

Ikväll blir det nog bara lugnt. Låter som att folk är sugna på lite vin eller nåt och bara chilla i lägenheten. Funkar för mig. Imorgon har vi en helt ledig dag så då ska Jag och Susanne hämta det vi fått uppsytt och sedan möta de andra vid poolen.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0