Hyderabad

Hej allihopa!
Nu ska jag försöka komma ikapp med bloggen lite, jag ligger verkligen efter då vi rest så mycket och internet inte alltid är tillgängligt. Även om det var det förra veckan fanns det inte möjlighet att sitta så man kunde skriva då folk höll på och skrev sina uppsatser och det vill man ju inte störa i bara för att blogga. Inte jag iaf.

Jag har iaf senaste veckan befunnit mig i Hyderabad där vi besökt Henry Martyn Institute. De arbetar med att ha kurser om religion, språk och konflikthantering (detta gäller konflikter som uppstår pga religion) och veckan har varit superintressant med en bra blandning av studiebesök och föreläsningar.

Vi har fått se och lära oss massor. Eftersom hela institutet handlar om religion började vi varje morgon med Devotion eller som jag helt enkelt döpt om det till - morgonbön. Vi höll i den 2 ggr varav sista gången var en klockren hit då Maria höll ett tacktal, John och Anna PM sjöng Redemptionsong av Bob Marley vilket var så otroligt bra med John på gitarr. Var nästan så vi började gråta. Efter det höll Paulina i bönen "Fader vår". Blev väldigt lyckat faktiskt.

Personalen var underbar, maten var så god att vi i princip rullade därifrån och vi var också väldigt omtyckta. Eller det där var en underdrift, vi var älskade faktiskt. Tydligen fick vi människor som tidigare undvikit Swindiagruppen eller bara hållit sin föreläsning och sen inte brytt sig att umgås med oss frivilligt. De var med och åt middag ute, de hände med på studiebesök, de åt middag med oss och pratade strunt så fort de fick chansen. Det kändes bra faktiskt. För den gruppen som var här sist hade gjort ett värdelöst intryck. Så illa att på vissa ställen har de nästan avslagit att ta tillbaka Swindia. Men vi vinner alla hjärtan tillbaka så det är kul. Och HMI var underbart. Jag, och många med mig ville stanna kvar ett tag till. 

Ska dela upp det här efter studiebesöken nu så gått det går. 

Ciao

 

Kommentarer
Postat av: sara

tack så mycket, snälla du! :D



förresten: jag har skönhetstisdag i bloggen imorgon. alla som skickar in bilder/tips länkas. läs mer på min blogg!



kram

2010-03-29 @ 19:06:02
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Farmor

Hej! Det var roligt att Du ringde i kväll så vi fick prata. Och nu sitter jag här och farmor har läst bloggen. Vi tycker det är underbart att ha denna kontakt med Dig. Som jag sa i telefon är allt bra med oss och Du tycks ju må prima och upplever mycket. Mormor sa att nu får du svara en gång, annars är det hon som står för skrivandet. Sköt om Dig och ha det så bra! Farfars.

2010-03-30 @ 00:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0